19
Active Citizens
Vzdělávací program Varianty organizace Člověk v tísnihttp://www.activecitizens.cz
Active Citizens v ČR je vzdělávací program určený základním a středním školám. Jeho cílem je podpořit komunitní rozměr školy a posílit aktivní zapojení žáků v životě obce. Během školního roku žáci realizují společensky prospěšný projekt určený k rozvoji místní komunity. Škola se díky aktivitě žáků otevírá spolupráci s veřejností i samosprávou. Žáci se učí rozumět potřebám svého okolí i výzvám dnešního světa, získávají schopnosti i motivaci tyto výzvy řešit nebo se na jejich řešení podílet.
19
Akademie Mladých občanů
Mladí občané, z.s.https://www.mladiobcane.cz/projekty/akademie
Akademie cílí na studenty SŠ, kterým není veřejný prostor lhostejný. V rámci tří setkání Municipality, Regionu a Republiky se setkávají s významnými osobnostmi a z různých úhlů komplexně poznávají, kdo a jakým způsobem utváří veřejný prostor. Kvalitu zajišťují univerzity Karlova (PF a IPS FSV), Palackého (FF), Masarykova (IVS) a Univerzita Pardubice (FES). Z absolventů pěti uplynulých ročníků se stávají lidé, kteří pozitivně proměňují své okolí a využívají získané dovednosti a kontakty.
19
Akademie slova
Gymnázium Thomase Mannahttps://gymnaziumtm.cz/fotogalerie/286-akademie-slova-2019/
Literární dílny pro studenty, kde ve spolupráci s odborníky hledají vztah ke slovu, k literatuře, k dramatickému umění
19
Aktiv
Prázdninová škola Lipnice, z.s., YouthWatch, Regionálne centrum mládežeTrenčín, Atmosféra, z.s.https://www.youthwatch.sk/aktiv – webová stránka, https://drive.google.com/file/d/1_pMslPW6f-lqQjLZWDMn2CqnEs7lMxBi/view – metodika, https://drive.google.com/file/d/1l8u7Ty3zSv9UZ4CRMJnO54U3j8qHKrya/view – dopadová analýza, https://drive.google.com/file/d/1h_sfeMwuMFa9muR2dPUb2kHIWR5Hm2P-/view – příručka pro samosprávy
Projekt se zaměřuje na zvyšování angažovanosti mladých lidí. Vytvořili jsme kurz, který pomocí zážitkové pedagogiky a neformálního vzdělávání mladé lidi aktivizuje. Na 165 účastnících jsme otestovali jeho funkčnost pomocí dopadové analýzy. Napsali jsme metodiku, jak takové školení realizovat, a naučili jsme to 32 pracovníků s mládeží. Pracovali jsme 2 roky s městy, abychom pro udržitelnost systematické práce s mládeží získali podporu. Své zkušenosti jsme sepsali do příručky pro samosprávy.
19
Archa.školám
Divadlo Archa https://www.divadloarcha.cz/cz/vzdelavani.html
Vytváříme prostor pro aktivní setkávání studentů a pedagogů se společenskými a kulturně-historickými tématy netradiční formou. Prostředky soudobého divadla umožňují nejen intelektuální a emocionální prožitek, ale často i přímou participaci. Archa.školám se věnuje studentům a pedagogům třemi cestami: 1) Pořádáním divadelních představení s debatami. 2) Pořádáním krátkodobých i dlouhodobých interaktivních dílen dokumentárního divadla pro studenty a speciálně pro pedagogy. 3) Projektem Studovna.
19
AutFriendly
Veronika Niederlováhttps://www.o2smartup.cz/projekty/detail/3548?page=3
Autismus postihuje v současné době až jedno z 68 dětí. Obtíže v komunikaci a socializaci přináší do jejich rodin stres i v běžných situacích jako např. preventivní prohlídka u lékaře. Není bohužel výjimkou, že zdravotnický personál není o potřebách dětí s autismem informován a rodičům odmítá vyjít vstříc. Věříme, že to jde změnit! Jak být AutFriendly ukazujeme budoucím zdravotníkům v rámci série workshopů na středních zdravotnických školách.
19
Brain&Breakfast
Red Buttonhttps://www.brainbreakfast.cz/
Brain&Breakfast je cyklus pravidelných inspirativních snídaní, které jsou živě vysílany do téměř 200 míst. Jejich cílem je pravidelně ukazovat zajímavost lidí i světa kolem nás a propichovat bubliny, ve kterých každý z nás žije. Chceme, aby snídaně představovaly inspirativní osobnosti z Česka a Slovenska se silnými hodnotami i příběhem a umožnily nahlédnout do oborů, se kterými se často nesetkáme. V neposlední řadě propojují diváky, aby nad zajímavými příběhy našli společnou řeč.
19
Broňův YouTube kanál :)
Bronislav Sobotkahttps://www.youtube.com/user/BBSobotka
Hello! Já jsem Broňa, nadšený učitel angličtiny z Brna, který pomáhá lidem zamilovat se do angličtiny (on-line)! Na svém YouTube kanále s lidmi radostně sdílím své zkušenosti, nadšení a know-how v oblasti výuky angličtiny. Snažím se ukázat, že učit se dá i jinak, že chyby jsou nedílnou součást učení a že jediné, co je doopravdy nemožné je to, o co se nepokusíme. Mým snem je být on-line průvodcem a motivátorem mých diváků na cestě k báječné a a sebevědomé angličtině.
19
Celoroční venkovní třída
Magistrát hl. m. Prahy – Odbor školství, kultury, volného času a sportuhttp://hutarchitektury.cz/blog/projekty/venkovni-odborna-ucebna-polytechnicka/; http://skoly.praha.eu/Projekty-E-S-F
Třída která v pedagogovi vyvolá nápady na změnu stylu učení, na zavádění inovací do výuky? Ano takový požadavek si vytyčil odbor školství MHMP pro svůj projekt nového prostoru pro vzdělávání. K projektu přizvali osvědčený tým Hutě architektury Martina Rajniše, architekty Davida Kubíka a Petra Štambacha. Dalším požadavkem bylo, aby prostor umožňoval variabilní vnitřní uspořádání, byl multifunkční a zároveň estetický.
19
Cirkus Happy Kids
Projekt Cirkus Happy Kidshttp://www.circushappykids.com/cirkus_a_pedagogika.htm
Prožít skvělé okamžiky při vystoupení v šapitó společně s ostatními dětmi školy v sehraném a fungujícím týmu. Sdílet svoji radost a úspěch se spolužáky, pedagogy i rodiči. To vše přináší edukační projekt Cirkus Happy Kids! Zážitek, na který se nezapomíná… Zažít cirkus i sebe jinak!
19
Czechitas
Czechitasczechitas.cz
Czechitas jsou nezisková vzdělávací organizace, která vzdělává, inspiruje a motivuje ženy a děti vyzkoušet svět informačních technologií. Od roku 2014 Czechitas realizovali přes 800 jednodenních workshopů a dlouhodobých kurzů s více než 15 000 účastnicemi bez ohledu na věk, předchozí vzdělání nebo pracovní zkušenost. Dalších 30 vzdělávacích akcí pro více než dva tisíce účastníků Czechitas udělali pro děti a dospívající bez rozdílu pohlaví.
19
Didaktické intervence
Filozofická fakulta Ostravské univerzityhttps://alive.osu.cz/didakticke-intervence-ostravska-v-pantu/
Každý podzim během čtyř setkání předstupuje osm týmů tvořených studenty posledního ročníku učitelství humanitních předmětů FF OU před své kolegy, středoškolské učitele a oborové didaktiky s modelovými hodinami, kde prezentují svou představu o moderních výukových metodách a v následné diskusi ji obhajují. Projekt vznikl před šesti lety v reakci na volání budoucích učitelů po větším kontaktu s praxí, daří se mu spoluvytvářet komunitu aktivních učitelů, motivovat je a inspirovat.
19
DIGI poradna
Kateřina Halfarováhttp://www.osmickaprorodinu.cz
DIGI poradna je jedna z forem poradenství zaměřená pro laickou i odbornou veřejnost s cílem předcházet vzdělávacím i výchovným obtížím v oblasti digitálního světa. DIGI poradna je jedna z klíčových oblastí (edukace, poradenství, informace)
19
Digitálně internacionálně
KNOFLÍK, z. s. a JuBi Waldmünchenhttp://www.i-digi.eu
Roboti nebo lidé? Kdo bude v budoucnosti vyrábět auta, péct chleba nebo třeba očkovat proti chřipce? Kde všude už dnes za nás pracují počítače?
Digitálně internacionálně je projekt pro české a bavorské školy. Věnuje se tématu digitalizace, průmyslu 4.0 a změnám, které rozvoj technologií přináší nejen do příhraniční oblasti. Účastníci projektu si osvojí základy programování – mají k dispozici několik chytrých stavebnic. Součástí programu jsou také exkurze do inovativních podniků v regionu.
Digitálně internacionálně je projekt pro české a bavorské školy. Věnuje se tématu digitalizace, průmyslu 4.0 a změnám, které rozvoj technologií přináší nejen do příhraniční oblasti. Účastníci projektu si osvojí základy programování – mají k dispozici několik chytrých stavebnic. Součástí programu jsou také exkurze do inovativních podniků v regionu.
19
Efektní Chemie
Efektní Chemiehttp://www.efektnichemie.cz, http://www.videolaborator.cz
Učební pomůcky a přednášky projektu Efektní Chemie pomáhají již více než 6 let pedagogům na základních a středních školách v Česku motivovat žáky pro studium chemie. Efektní Chemie staví na nejzábavnější stránce oboru – na poutavých chemických experimentech, které u žáků vzbuzují přirozený zájem. Materiály pro vyučující obsahují ve formě videa a učebnice výběr atraktivních chemických pokusů s průvodním didaktickým textem a cvičeními. Efektní Chemie rovněž pořádá chemické přednášky na školách.
19
FabLab Experience
JIC, zájmové sdružení právnických osobhttps://www.fablabexperience.cz/
FabLab Experience je návěs, který se po zaparkování promění v dílnu plnou moderních výrobních strojů. Žákům základních a středních škol nabízí praktické vzdělání v oblasti digitálních výrobních technologií. Dává nejen možnost dozvědět se aktuální informace o moderní výrobě a prototypování, ale také si všechny stroje vyzkoušet a něco si na nich vyrobit.
19
Fakescape
Fakescapehttp://www.fakescape.cz
Fakescape je studentský spolek studentů Masarykovy univerzity. V rámci něj jsme vymysleli hru, kterou se snažíme naučit studenty středních škol kriticky přemýšlet o informacích, kterými jsou denně zavaleni na internetu. Hlavní náplní našeho projektu jsou tedy výjezdy na školy, kde přednášíme a hrajeme naši hru se studenty.
19
Geografie je IN
Matika.in z. s.https://www.geograf.in/cs/
Zábavná forma online učení geografie/zeměpisu pro žáky na základních školách, která vychází z Hejného principů a principů gamifikace. Je to obsáhlá digitální sbírka zeměpisných úloh, které je možné procvičovat hravou formou na tabletech, počítačích nebo interaktivních tabulích. Úlohy je možné tisknout. Učitelé a rodiče získávají navíc přehled o výsledcích žáků své třídy.
Každý si může vytvářet vlastní mapy, porovnávat státy mezi sebou, nebo seřazovat státy podle předem vybraných parametrů.
Každý si může vytvářet vlastní mapy, porovnávat státy mezi sebou, nebo seřazovat státy podle předem vybraných parametrů.
19
Klub NATURA, z.s.
Klub NATURA, z.s.http://www.klubnatura.blog.cz
Základem naší činnosti je 1 x týdně kroužek pro děti ze ZŠ, kde si procvičí práci s laboratorní technikou a připravují se na BiO. Dále jsou to 1 x měsíčně exkurze nebo přednášky pro cca 50 účastníků. Již 20 let pořádáme také expedice po Evropě. Zde se účastníci seznamují s přírodou, která se v ČR nevyskytuje. Letní tábory jsou zaměřené na botanické a zoologické exkurze a na vypracování terénních prací. Účastníci je pod vedením vedoucího zpracovávají, sepisují a na konci tábora obhajují.
19
Klub pro nadané a přemýšlivé ve věku 12-17 let
Techmania Science Centerhttps://techmania.cz/cs/aktualne/region-talentu/
19
Kolumbus
Městský úřad Znojmo, odbor školství, kultury a památkové péčehttp://www.znojmokolumbus.cz/zakladni-okruhy-programu-kolumbus/znojmo-mluvi-anglicky
Projekt Kolumbus se zrodil v roce 2013, jako jeden z nástrojů boje proti nezaměstnanosti. Jedním ze základních pilířů je podpora jazykového vzdělávání s názvem KOLUMBUS – Znojmo mluví anglicky (i německy). Cílem projektu je motivovat žáky k rozvoji jazykových kompetencí. Součástí je finanční podpora škol a proplácení úspěšně složených jazykových certifikátů. V roce 2018 byl projekt rozšířen a pod názvem KOLUMBUS #2 je zaměřen také na podporu nadaných žáků (finanční podpora škol a stipendia)
19
Kritické myšlení je IN
Matika.in z. s.https://www.trainbra.in/cs/
Vzdělávací web o kritickém myšlení pro studenty a jejich učitele na středních školách, který prostřednictvím úloh a pracovních listů pomůže odpovědět na otázky: Jak nepodléhat klamům našeho mozku? Jak zlepšit svou argumentaci a práci s informacemi? Jak se naučit lépe rozhodovat?
19
LearnTube
LearnTube s.r.o.https://learntube.cz/
LearnTube.cz je nejlepší vzdělávací videoportál v Čechách zaměřený na studenty základních, středních a vysokých škol. Prostřednictvím kvalitních videokurzů se připravíte na přijímací zkoušky na střední a vysoké školy, maturitu, SCIO testy a další zkoušky, například na vysokých školách. LearnTube stojí na skvělých lektorech a kurzech, které nabízí hodně obsahu za málo peněz. 94 % absoloventů těchto videokurzů je u zkoušek úspěšných.
19
Lepší rodina
Paula Fassati (GrowJob)http://www.lepsirodina.cz
Vzdělávácí institut Lepší rodina přináší vědecky podložené návody, jak zkvalitňovat svoje vztahy. Boříme mýty o tom, že láska je chemie, pocit, který buď je nebo není, aniž bychom ho mohli nějak ovlivnit. Pořádáme vzdělávácí přednášky, workshopy a osobní konzultace o výchově a spokojeném partnerství, ze kterých si účastníci odnášejí konkrétní nástroje a postupy, jak pečovat o dobré vztahy a atmosféru v rodině.
19
Let´s CODE! Pojdˇme KÓDOVAT!
Sdružení rodičů při Gymnáziu Kladno z.s.https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10265744641-zpravicky/219411000161018
Díky projektu v rámci Europe Code Week 2019 na Gymnáziu Kladno probíhají workshopy, během kterých se děti z vybraných tříd seznámí se základy kódování ve dvou programovacích jazycích Python a Scratch.
Živé online lekce prostřednictvím videokonferencí s externím lektorem programování jsou začleněny do výuky a žáci se zábavnou a srozumitelnou formou seznamují se základy kódování až po principy objektově orientovaného programování. K dispozici jsou výukové plány pro různé věkové kategorie žáků.
Živé online lekce prostřednictvím videokonferencí s externím lektorem programování jsou začleněny do výuky a žáci se zábavnou a srozumitelnou formou seznamují se základy kódování až po principy objektově orientovaného programování. K dispozici jsou výukové plány pro různé věkové kategorie žáků.
19
Math for You
Katedra aplikované matematiky, Fakulta elektrotechniky a informatiky, VŠB – Technická univerzita Ostravahttp://math4u.vsb.cz/cs
Portál Math4U, který je určen pro procvičování celé středoškolské matematiky, obsahuje tři části. V části Math4Student si žák vygeneruje interaktivní test v HTML z připravených 4000 úloh a může procvičovat na počítači, tabletu nebo telefonu. Část Math4Teacher umožňuje učitelům připravit interaktivní testy a písemky v PDF dle vlastního přání. V knihovně Math4Class je připraveno 150 tréninkových her v PDF. Vše je k dispozici v češtině, angličtině, slovenštině a polštině a zdarma!
19
Mathematicator
Marek Valášekhttp://mathematicator.com/
Mathematicator vám už 7 let pomáhá porozumět matematice. Marek Valášek pro vás natáčí praktická a srozumitelná videa a ucelené kurzy, které vás připraví na zkoušky na střední, maturitu nebo na vysokoškolské zkoušky.
19
Migrace byla, je a bude
Jan Vavřínmigrace9.webnode.cz
V době, kdy se mladí lidé běžně setkávají v médiích se zkratkovitými zprávami a nově i cílenými dezinformacemi, je potřeba vést žáky ke kritickému promýšlení informací a ukázat jim, že informace mají často daleko širší kontext, než jsou v danou chvíli prezentovány. Tato 3 – 4 hodinová lekce o migraci prezentuje tato témata prostřednictvím široké škály aktivit a metod.
19
Minimalizace šikany
AISIS, z.ú.http://www.minimalizacesikany.cz/
Minimalizace šikany je program, který pomáhám školám snížit četnost i závažnost šikanování mezi dětmi. Je určen ped. sborům a je tvořen vzdělávací částí a individuální podporou škole.
Ve vzdělávací části se účastníci učí vytvářet ve škole bezpečné klima, pracovat se vztahy a se třídou jako dynamickou skupinou, posoudit co je a co není šikana, adekvátně zasáhnout.
Během půlroční individuální podpory pomáhá konzultant škole nastavit strategii
prevence šikany a je mentorskou oporou pedagogům.
Ve vzdělávací části se účastníci učí vytvářet ve škole bezpečné klima, pracovat se vztahy a se třídou jako dynamickou skupinou, posoudit co je a co není šikana, adekvátně zasáhnout.
Během půlroční individuální podpory pomáhá konzultant škole nastavit strategii
prevence šikany a je mentorskou oporou pedagogům.
19
Online výuková platforma „Nucená práce 1939-1945. Příběhy pamětníků ve výuce“
Živá paměť, o.p.s.http://www.nucenaprace.cz
Platforma je komplexním výukovým nástrojem dostupným online, který přináší vzpomínky pamětníků 2. světové války do školní výuky. Obsahuje sedm filmových svědectví o době nacistické perzekuce. Doprovodné texty, archivní dokumenty, dobové fotografie a informační film zasazují osobní zkušenosti pamětníků do širšího historického kontextu. Platforma poukazuje na vliv „velkých dějin“ na životní osudy jednotlivce ve 20. století a zároveň nabízí smysluplné využití moderních technologií ve výuce.
19
pochopim.to
Ondrej Gonzor; Tomáš Vrbovský; Jan Kaiferhttp://www.pochopimto.cz
Za projektem pochopim.to stojí tým tří středoškoláků. Cílem projektu je dát učitelům zpětnou vazbu na jejich hodiny.
V první fázi cílí hlavně na učitele, kterým zpětná vazba chybí.
Přesněji řečeno 25 % učitelů nikdy nedostane žádnou zpětnou vazbu na své hodiny. Přitom zpětná vazba je podle nás klíčem, pokud se chceme v něčem zlepšit, nebo se něčemu novému naučit.
Následkem nedostatku zpětné vazby učitelé často nevidí smysl ve své práci a jsou vyhořelí. A to chceme změnit
19
Pomáháme (dobrovolnictví ve škole)
CÍRKEVNÍ GYMNÁZIUM NĚMECKÉHO ŘÁDUhttps://www.facebook.com/C%C3%8DRKEVN%C3%8D-GYMN%C3%81ZIUM-N%C4%9AMECK%C3%89HO-%C5%98%C3%81DU-215531619202/, popř.
Snažíme se v rámci výuky i mimo ni vést žáky k pochopení významu dobrovolnictví v jeho různých podobách. Organizujeme akce, do kterých se mohou zapojit: Den dobrých skutků vždy „vyžene“ všechny žáky pomáhat do neziskových organizací, domovů pro seniory, stacionářů ad. Získáváme peníze charitativní Dražbou učitelů, roznášením májových přání i bazarem. Organizujeme vánoční Strom splněných přání pro osamělé seniory. Naši Babičkové získali za dobrovolničení v domově pro seniory cenu Gratias Tibi.
19
Potštátský houslový klíč
Ústav školství z.ú.http://www.potstatskyhouslovyklic.cz
Zácvikový interaktivní kurs unikátní metodiky Ireny Krškové pro výuku hudební nauky s autorskými pomůckami, která propojuje smysly a rozvíjí lidskou bytost komplexně (hudba, pohyb, tvary, barvy…) – žáky je skvěle přijímána, protože vychází z přirozených a fyziologických potřeb člověka. Metodika je ověřena na více jak 20 školách v ČR během celoživotní práce autorky, která ji před 53 lety rozšířila po setkání s Carlem Orffem a Zoltanem Kodálym. Kurs je určen pro učitele ZUŠ, MŠ, ZŠ, SŠ i VŠ.
19
Prázdninová škola podnikání
JIC, z.s.p.o. https://www.jic.cz/akce/prazdninova-skola-podnikani-2019/
Že jde léto strávit lépe než u vody, již druhým rokem studentům z Brna a okolí ukazuje Prázdninová škola podnikání – 5denní program, který je určen studentům středních a vysokých škol. Účastníci rozvíjí své nápady a talenty, vědomě prohlubují podnikavé kompetence jako je kreativita, odvaha, spolupráce v týmu či strategické myšlení a získávají reálnou zkušenost s prvními kroky k podnikání. Zážitkovou formou škola podněcuje rozvoj vlastních nápadů a rozvíjí aktivní přístup k životu.
19
ProStředoškoláky
ProStředoškolákyhttp://www.prostredoskolaky.cz
V České republice žije mnoho mladých talentovaných lidí. Bydlí však v různých koutech země a často o sobě navzájem vůbec nevědí. To chceme změnit! Ty nejlepší a nejaktivnější studenty, budoucí lídry společnosti, propojujeme a vytváříme pro ně prostředí, ve kterém se mohou vzájemně inspirovat a spojit síly. Věříme, že pokud žák získává zkušenosti i mimo školu, lépe se rozhoduje o svém budoucím povolání, efektivněji a smysluplněji se učí a tříbí tím i svou osobnost.
19
Prototýpci, z.s.
Prototypci, z.s.http://www.prototypci.cz
Poskytujeme vzdělávání pro děti a rodiče zaměřené na rozvoj podnikavosti. Vytváříme fyzické produkty a stavíme na nich rozvoj digitálních dovedností. Pracujeme s realitou, učíme se ovlivňovat svět kolem nás a po cestě sbíráme spoustu praktických dovedností.
Naším cílem je podpořit děti při realizaci jejich vlastních nápadů a poskytnout jim prostor pro volné tvoření. Nabízíme jednoduché a zábavné postupy na rozvoj kreativity, kultivujeme schopnost popsat svůj záměr a naplánovat realizaci.
Naším cílem je podpořit děti při realizaci jejich vlastních nápadů a poskytnout jim prostor pro volné tvoření. Nabízíme jednoduché a zábavné postupy na rozvoj kreativity, kultivujeme schopnost popsat svůj záměr a naplánovat realizaci.
19
RE_SHAPE/D
Škola da Vinci https://reshaped-cz.webnode.cz/
Jsme skupina šesti studentů, která žije uměním. Máme chuť a energii tvořit, upozorňovat a mluvit. Pracujeme jako kurátorská skupina, kterou spojuje zájem o umění. Umění tvoříme a uměním se bavíme. Nově jsme si vyzkoušeli roli kurátorů, protože jsou to oni a galerie současného umění, kteří často upozorňují na problémy dnešní doby. Výstavou RE_SHAPE/D se chceme podílet na tvorbě témat soudobého umění. Za jeden z největších problémů postmoderní společnosti pokládáme informační zahlcenost.
19
Re-vize Ústí
Jitka Žambochováhttp://www.revizeusti.cz
Re-vize Ústí je osvětový cyklus přednášek a diskuzí o městě, který se snaží vzbudit občany Ústí nad Labem z pasivity a vzbudit v nich zájem o jejich město. V jednotlivých tematických večerech otevíráme populárně-naučnou formou důležitá mětstská témata, zveme aktéry města, odborníky i veřejnost. Stojíme si za tím, že začít o věcech konstruktivně mluvit je jediná možnost k úspěšnému rozvoji našeho města.
19
Rok revoluce
Knihovna Václava Havla http://www.rokrevoluce.cz
Rok Revoluce aneb Sametový rok očima youtuberky mapuje v osmi krátkých video lekcích rok 1989 od ledna do prosince. Postava fiktivní youtuberky Aničky B. přibližuje žákům ZŠ a studentům SŠ atraktivním odlehčeným způsobem klíčové momenty přerodu totalitního ČSSR v demokratickou zemi. Série ukazuje rok 1989 jako postupnou vlnu událostí v tehdejším Východním bloku vedoucí k vítězství demokracie, skrze tyto události však lekce upomínají i na předchozí dlouhá desetiletí nesvobody.
19
Rozhoduj o Evropě – Staň se na den tvůrcem evropské politiky
Projekt „Rozhoduj o Evropě – Staň se na den tvůrcem evropské politiky“ je realizován obecně prospěšnou společností EUTIS a Výzkumným centrem Slovenské společnosti pro zahraniční politiku ve spolupráci s Centrem pro evropskou politiku (Bratislava), Odborem komunikace o evropských záležitostech Úřadu vlády ČR a Zastoupením Evropské komise v ČR. Partnery projektu jsou Národní pracovní skupina pro strukturovaný dialog s mládeží, Europe Direct Česká republika a Katedra politologie Fakulty sociálních http://www.rozhodujoevrope.cz
„Rozhoduj o Evropě – Staň se na den tvůrcem evropské politiky“ představuje unikátní kombinaci setkání mládeže, jednodenních seminářů v regionech, simulace zasedání institucí Evropské unie a konference. Projekt je zaměřen na podporu dialogu mladých lidí v České republice a na Slovensku o aktuálních evropských tématech,na jejich setkání a diskuse s politiky, odborníky a dalšími osobnostmi veřejného života a na představení fungování EU středoškolákům ze všech typů škol.
19
Sezónní venkovní třída
Petr Štambach,atelier344, David Kubík, Huť architekturyhttp://skoly.praha.eu/Projekty-E-S-F http://hutarchitektury.cz/blog/projekty/venkovni-trida/
Realizace projektu venkovní třídy z jednoduchých kvádrů, které se podobají dřevěné stavebici Kapla, bylo skvělým nápadem, jak u dětí a žáků vzbudit zájem o nový učební prostor. Ty se mohou podílet na jejím vzniku, sledovat proces realizace, uvědomit si hodnotu lidské práce a ovlivnit místo a prostředí, kde se vzdělávají a tráví volný čas. Venkovní třída je celá ze dřeva – trvale udržitelného zdroje. Celkovou koncepcí naplňuje myšlenku environmentální výchovy, klade důraz na vzdělávání venku.
19
Skype ve výuce
Mgr. Vlasta Foltováhttps://sway.office.com/3IiE1ThF35doujej?ref=Link
Využití komunikačního nástroje SKYPE ve výuce formou přímého spojení s odborníky a třídami z celého světa, zapojenými do komunity Skype in the classroom. Zajímavé jsou především virtuální vlety a hra mystery skype. Většinou probíhá vše v anglickém jazyce.
19
Stop tabu
Jana Zbořilová, DiS.http://www.stoptabu.cz
Projekt na pomoc obětem tabuizovaných témat jako je sexuální násilí, násilí ve vztahu, zneužívání, šikana …
Funguje na základě videí, článků, Instagramu a aktivní pomoci přes maily a zprávy.
Založený na základě vlastní zkušenosti, aby si další oběti nemuseli projít tím, co já a změnil se náhled společnosti na tuto tématiku.
Funguje na základě videí, článků, Instagramu a aktivní pomoci přes maily a zprávy.
Založený na základě vlastní zkušenosti, aby si další oběti nemuseli projít tím, co já a změnil se náhled společnosti na tuto tématiku.
19
Street Law
JUDr. Mgr. Michal Urban, Ph.D.http://www.streetlaw.eu
Program Street Law představuje unikátní, oblíbený a efektivní způsob zvyšování právní gramotnosti neprávníků i studentů práv. Program působí na Právnické fakultě UK v Praze nepřetržitě od roku 2009, což z něj činí nejdéle působící Street Law program v České republice. Za dobu jeho fungování jím prošlo přes 300 studentů Právnické fakulty UK, více než 5000 středoškolských studentů, několik stovek důchodců a desítky mladých Romů.
19
Svět médií
Michal Kaderka (Gymnázium Na Zatlance)http://www.svetmedii.info
Web Svět médií je součástí podpory mediální výchovy ve formálním i neformálním vzdělávání. Tato podpora má formu rozcestníku pro mediální výchovu, síťování učitelů, kteří se věnují či chtějí věnovat MV, jejich propojování s dalšími vzdělavateli, akademiky a dokonce i novináři, kteří vzdělavatelům v MV radí, jak média fungují, jak se ověřují informace apod. Web Svět médií i navazující platforma vzdělavatelů (FB, Twitter i off-line setkání) kolem tohoto webu tak supluje institucionální podporu.
19
Tandemové učení
DVA vzdělávání s. r. o.http://tandemoveuceni.cz/
Synergie dvou učitelů působí na naplňování formativních a postojových výstupů a dalších vzdělávacích potřeb. Řada tematických bloků v oblasti čtenářské i matematické gramotnosti a inkluzivního vzdělávání, které realizujeme v hodinách přímé pedagogické činnosti. Nabízíme také workshopy pro pedagogy.
19
TeenageNOC s literaturou
Mgr. Kateřina Skočilová, Mgr. Michaela Krumlová pod záštitou 22. ZŠ Plzeň Na Dlouhých 49https://www.facebook.com/Teenagenoc/
Projekt na podporu a popularizaci čtení a literatury nejen mezi teenagery. Sedm netradičních míst, ukázky klasických i současných autorů, minidrama, slam poetry, večerní procházka, dobrodružství s knížkami, kamarádi, slavné osobnosti, odborníci – slova, která ve zkratce charakterizují TeenageNOC s literaturou.
19
Timixi – časové osy, znalostní kvízy, stolní hry
Timixi System s.r.o.http://www.timixi.com
Systém pro snadnou vizualizaci časové osy, nyní také s tvorbou stolní hry. Timixi umožňuje vytvářet a zobrazovat časové osy na libovolné téma s využitím speciálních funkcí: porovnání dvou os, osy s časovými vzdálenostmi, rozsah od Velkého třesku až do daleké budoucnosti, více než 30 formátů pro datum, znalostní kvízy on-line i na papíře, kartičky s událostmi pro deskové hry. Tvorba vlastní časové osy je zdarma, katalog je naplněn ukázkovými osami. Systém umožňuje sdílení mezi žáky i s učitelem.
19
Učíme prožitkem
Fórum pro prožitkové vzdělávání, z.ú.http://www.ucimeprozitkem.cz
Projekt reaguje na některé nové hrozby ohrožující ve stále větší míře nejen děti, ale i celou naši společnost. Využíváním různých technik prožitkové pedagogiky, jako jsou Divadlo fórum či Strukturované drama, se snažíme ve školách a v dětských domovech prostřednictvím našich představení posilovat u dětí mediální či finanční gramotnost a jejich občanské kompetence, jiná naše představení jsou zase zaměřena na boj s kyberšikanou, agresivitou a netolerancí. Jsme držiteli akreditace MŠMT.
19
Unprepared Hearts – 7 Valleys
Sladovna Písek o.p.s, Tereza Dobiášová, compagnia TPO http://www.unpreparedhearts.com/
Projekt cílí na starší děti vstupující do pubertálního období, které řeší důležité životní otázky a překonávají nástrahy doby.
Děti se ocitnou na divadelním představení v roli diváků. V průběhu se však stanou součástí děje a jsou z nich herci, kteří prostřednictvím společného hraní překonávají strach a stud.
Tématem projektu je: zvládnutí osobnostního rozvoje u pre-teens, přijetí sám sebe a ostatních ve skupině, úspěšné zvládnutí, divadlo jako zrcadlo lidskosti a katalyzátor emocionality.
Děti se ocitnou na divadelním představení v roli diváků. V průběhu se však stanou součástí děje a jsou z nich herci, kteří prostřednictvím společného hraní překonávají strach a stud.
Tématem projektu je: zvládnutí osobnostního rozvoje u pre-teens, přijetí sám sebe a ostatních ve skupině, úspěšné zvládnutí, divadlo jako zrcadlo lidskosti a katalyzátor emocionality.